Profilaktyka pozytywna
(Zam: 25.04.2018 r., godz. 21.34)20 kwietnia w naszej szkole zostały przeprowadzone warsztaty na temat przemocy i agresji przez psychologa Annę Kosoter z Centrum Rozwiązywania Problemów Społecznych.
Warsztaty odbyły się w klasach I-VII z podziałem na grupy:
kl.I – Jak radzić sobie z agresją?
kl. II i III – Kiedy słowa ranią?
kl. IV – Przemoc przez słowa.
kl. V – Lajkuje, nie hejtuje.
kl. VI i VII Bez agresji.
Założeniem i celem spotkania było modelowanie postaw uczniów wolnych od agresji i przemocy, trening zachowań ukierunkowanych na odreagowywanie negatywnych emocji, budowanie pozytywnego obrazu siebie oraz ukazanie znaczenia współdziałania i współpracy jako sposobu przeciwdziałania agresji w grupie.
Psycholog podczas warsztatów zwracała uwagę na istotę właściwiej komunikacji i znaczenia więzi oraz relacji w zaspokajaniu potrzeb. Ćwiczyła umiejętności rozwiązywania konfliktów, przedstawiała sposoby komunikowania się, podejmowania dojrzałych decyzji oraz rozwiązywania sytuacji konfliktowych w codzienności szkolnej i rówieśniczej. Poszukiwała odpowiedzi na pytania między innymi: dlaczego jesteśmy agresywni w Internecie? Co możemy zrobić, kiedy stajemy się ofiarą hejtu?
Uczniowie trenowali modelowanie postaw wolnych od agresji i przemocy, uczyli się sposobów odreagowania negatywnych emocji, określania swoich emocji, jak również pozytywnego obrazu siebie i kształtowanie poczucia własnej wartości.
Warsztaty zostały sfinansowane przez Urząd Gminy.
kl.I – Jak radzić sobie z agresją?
kl. II i III – Kiedy słowa ranią?
kl. IV – Przemoc przez słowa.
kl. V – Lajkuje, nie hejtuje.
kl. VI i VII Bez agresji.
Założeniem i celem spotkania było modelowanie postaw uczniów wolnych od agresji i przemocy, trening zachowań ukierunkowanych na odreagowywanie negatywnych emocji, budowanie pozytywnego obrazu siebie oraz ukazanie znaczenia współdziałania i współpracy jako sposobu przeciwdziałania agresji w grupie.
Psycholog podczas warsztatów zwracała uwagę na istotę właściwiej komunikacji i znaczenia więzi oraz relacji w zaspokajaniu potrzeb. Ćwiczyła umiejętności rozwiązywania konfliktów, przedstawiała sposoby komunikowania się, podejmowania dojrzałych decyzji oraz rozwiązywania sytuacji konfliktowych w codzienności szkolnej i rówieśniczej. Poszukiwała odpowiedzi na pytania między innymi: dlaczego jesteśmy agresywni w Internecie? Co możemy zrobić, kiedy stajemy się ofiarą hejtu?
Uczniowie trenowali modelowanie postaw wolnych od agresji i przemocy, uczyli się sposobów odreagowania negatywnych emocji, określania swoich emocji, jak również pozytywnego obrazu siebie i kształtowanie poczucia własnej wartości.
Warsztaty zostały sfinansowane przez Urząd Gminy.