Dzień Nauk Przyrodniczych
(Zam: 11.03.2016 r., godz. 19.35)Od 8 lat drugi wtorek marca obchodzony jest w naszej szkole jako Dzień Nauk Przyrodniczych. Wiąże się to z udziałem uczniów placówki w Ogólnopolskim Konkursie Nauk Przyrodniczych ,,Świetlik”.
Jego inicjatorką była w 2007 r. dr Dagmara Sokołowska – pracownik Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie. W latach 2007-2011 organizatorem Konkursu była Fundacja ,,Uniwersytet Dzieci” a od 2012 r. organizacją zajmuje się Fundacja ,,Akademia Młodych Odkrywców”.
Głównym celem Konkursu jest rozpowszechnianie nauk przyrodniczych jako ciekawego i fascynującego źródła wiedzy o świecie, dostępnego dla każdego. Adresatami konkursu są uczniowie klas I-VI szkół podstawowych – dzieci w wieku 7-12 lat, u których rozwijają się w tym okresie życia najważniejsze predyspozycje, zainteresowania a także rodzą się talenty. W ramach przygotowań mali naukowcy rozwiązują testy i przeprowadzają różnorodne doświadczenia, które uświadamiają im, że wszystko co dzieje się w naturze, ale też w domu, w szkole i w najbliższym środowisku da się wyjaśnić w sposób naukowy. Eksperymenty uczą ich dyscypliny, cierpliwości i odpowiedzialności oraz pokazują,
że oprócz wiedzy teoretycznej niezwykle ważna i to nie tylko w szkole jest umiejętność logicznego myślenia.
Kolejne edycje konkursu cieszą się niesłabnącym zainteresowaniem. W tym roku
8 marca przystąpiło do niego 52 uczestników: czternastu pierwszoklasistów, jedenastu drugoklasistów, sześciu trzecioklasistów, siedmiu czwartoklasistów, ośmiu piątoklasistów
i sześciu szóstoklasistów. Rozwiązywanie finałowych testów konkursowych rozpoczęło się w trzech salach o godz. 9.30 i trwało w zależności od grupy wiekowej 45, 60 lub 75 minut. Prace uczniów nadzorowały dwuosobowe komisje. Szkolnym koordynatorem była
J. Kujawska. Odpowiedzi można było skonfrontować zaraz po zakończeniu konkursu. Oficjalne wyniki uczniowie i nauczyciele poznają na początku maja.
Życzymy, aby podobnie jak w latach ubiegłych, nasi uczniowie znaleźli się w gronie laureatów- osób nagrodzonych i wyróżnionych.
Głównym celem Konkursu jest rozpowszechnianie nauk przyrodniczych jako ciekawego i fascynującego źródła wiedzy o świecie, dostępnego dla każdego. Adresatami konkursu są uczniowie klas I-VI szkół podstawowych – dzieci w wieku 7-12 lat, u których rozwijają się w tym okresie życia najważniejsze predyspozycje, zainteresowania a także rodzą się talenty. W ramach przygotowań mali naukowcy rozwiązują testy i przeprowadzają różnorodne doświadczenia, które uświadamiają im, że wszystko co dzieje się w naturze, ale też w domu, w szkole i w najbliższym środowisku da się wyjaśnić w sposób naukowy. Eksperymenty uczą ich dyscypliny, cierpliwości i odpowiedzialności oraz pokazują,
że oprócz wiedzy teoretycznej niezwykle ważna i to nie tylko w szkole jest umiejętność logicznego myślenia.
Kolejne edycje konkursu cieszą się niesłabnącym zainteresowaniem. W tym roku
8 marca przystąpiło do niego 52 uczestników: czternastu pierwszoklasistów, jedenastu drugoklasistów, sześciu trzecioklasistów, siedmiu czwartoklasistów, ośmiu piątoklasistów
i sześciu szóstoklasistów. Rozwiązywanie finałowych testów konkursowych rozpoczęło się w trzech salach o godz. 9.30 i trwało w zależności od grupy wiekowej 45, 60 lub 75 minut. Prace uczniów nadzorowały dwuosobowe komisje. Szkolnym koordynatorem była
J. Kujawska. Odpowiedzi można było skonfrontować zaraz po zakończeniu konkursu. Oficjalne wyniki uczniowie i nauczyciele poznają na początku maja.
Życzymy, aby podobnie jak w latach ubiegłych, nasi uczniowie znaleźli się w gronie laureatów- osób nagrodzonych i wyróżnionych.